Item added Item updated Item removed No more products on stock You entered wrong value.

Inga produkter i varukorgen.

Item added Item updated Item removed No more products on stock You entered wrong value.

Inga produkter i varukorgen.

Q&A

Lager/ Leveranstid / Leverans

Vi försöker hålla alla produkter i lager för snabb hantering. 
Normalt så är leveranstiden 2 -3 dagar från orderdatum (under arbetsdagar)

I händelse av att produkten är slutsåld hos oss, om produkten finns hos tillverkare så sker leverans oftast inom 7 dagar.

I händelse av att produkten är slutsåld hos oss och tillverkare. Vi återkommer per mail med ett förväntat leveransdatum.

Internationella köpare, kontakta oss för leverans- och betalningsalternativ. Läs mer under betalning för information om moms

Garanti och reklamationsrätt

Vi ger ingen garanti utöver vad lagstadgad reklamtionsrätt ger (3år). Garanti är något frivilligt som en tillverkare kan ge på sina produkter, oftast ger det inget bättre skydd än vad lagstadgad reklamationsrätt ger. Vi följer konsumentköplagstiftningen och vid eventuella tvister så följer vi ARN`s beslut. Vi anser att ni som köpare har ett lika starkt skydd genom reklamationsrätten som vid en eventuell garanti.

Vad ingår i reklamationsrätten? jag har fått en skada på min produkt.

Reklamationsrätten ger dig som köpare rätt att reklamera produkten i händelse av att något går sönder och de anses vara ett ursprungsfel/materialfel.

Ett exempel (reklamationsrätten gäller): Du upptäcker efter 2 år att sömmarna på tältduken börjar släppa på vissa ställen, detta är ett ursprungs- eller materialfel. Detta är ett reklamationsärende som ger dig rätt att reklamera produkten till oss så vi kan hitta en lösning på ditt problem, antingen genom att laga eller ersätta produkten med en ny.

Ett annat exempel (reklamationsrätt gäller inte): Du upptäcker att det läcker in vatten genom tältgolvet, det visar sig vara en skada från underlaget som har skadat materialet. Detta täcks inte av reklamationsrätten då detta är en skada orsakad av yttre påverkan och kan då inte anses vara ett ursprungs- eller materialfel.

Betalning

Vi använder oss av Payson betallösning som ger ett heltäckande betallösnings-alternativ.
Ni som köpare harrätt till ångerrätt som sträcker sig till 14 dagar efter leverans. Som då ger er rätt att kostnadsfritt häva köpet, detta gäller även för restnoteringar och förbeställningar.

Internationell betalning sker enligt överenskommelse, kontakta oss via mail för mer information. Priserna i vår webshop är inklusive 25% moms. Vid leveranser inom EU är priserna inklusive 25% moms. Vid leverans utanför EU blir priserna utan 25% moms.

Restnotering och förbeställning

Vid restnotering av produkt så leverar vi den så fort vi får den i lager, leveranstid beror på om tillverkaren har produkten i lager eller inte.

Vid förbeställning så reserverar ni ett exemplar av de antal vi har påväg in från fabrik.

Ni kan ångra ert köp närsomhelst under tiden för ångerrätten vid distanshandel.

Kan jag låna hem en produkt jag är intresserad av?

Ja, det går i de flesta fall bra. Ifall vi har en produkt som ett demoexemplar så kan vi skicka den till er, då kan ni i lugn och ro kolla om produkten uppfyller era önskemål. Ifall vi inte har just den produkt ni önskar, så erbjuder vi en likvärdig produkt. 

Exempelvis kan vara: Ni är intresserade av ett Gamme 6 PC, vi har inget sånt som demoex. Däremot så kan vi erbjuda er att låna ett Gamme 8 PC eller ett Gamme 6 i silnylon. beroende på vad ni önskar.

Kostar det något att låna hem? 
Ja det gör det, vi tar ut en kostnad på 1000 kr ink.moms för att täcka upp hanterings och fraktkostnader. Om ni i samband med hemlåning gör ett köp av oss. Då drar vi bort kostnaden för hemlåning (1000kr)

Nortent har jag aldrig hört talas om, vad är det för tillverkare?

Det är en tillverkare från Norge, de har valt att satsa på att tillverka tält och tältprodukter av hög kvalitè, som ska vara lätta att sätta upp. Ursprungligen satsade de på att göra tält som kunde användas tillsammans med en kamin, och idag är de kända för att vara en av de främsta på marknaden när det kommer till att tillverka tält som är till för det ändamålet. Deras höga ambitioner av att göra produkter av hög kvalitè, reflekteras på antalet reklamationer. Nortent själva säger att de har väldigt sällan reklamationer på sina produkter, och de säljs runt om i världen. 

Det har börjat komma fler och fler omdömen, reviews och tester. Youtube har ett antal reviews ni kan kolla in för mer information.

Vad är er värdegrund?

Vår värdegrund är att ni som kund ska känna er nöjd med ert köp och vår hantering kring olika ärenden. 
Vi försöker dessutom i möjligaste mån bidra till ett bättre klimat genom att sälja produkter av hög kvalite för att minska slit och släng samhället. Skulle inte produkten motsvara era förväntningar efter köp, så brukar vi hitta en lösning på det.

Har ni någon butik som går att besöka?

Nej, tyvärr. Vi driver Friluftsliv i Norr AB vid sidan av våra ordinarie jobb som lärare och mattläggare. Och vi skulle gärna ha en egen butik och showroom. Men tyvärr finns inte de möjligheterna idag. 

Däremot kan ni alltid boka en tid med oss. Så kan vi visa vart vi håller till, produkterna och vilka vi är.
Friluftsliv i Norr AB drivs med en passion för ett liv utomhus, vi vill tillhandhålla produkter och tjänster som sprider glädje till våra kunder. Vår ambition är inte att blir största aktören, vår ambition är att bli störst på att lämna kvalitè i våra produkter och tjänster.
envelopecrossmenu-circlecross-circlechevron-right-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram